Bryllupsreisen Del 1

Hverken jeg eller Dustin er spesielt glad i å ligge på stranden, og ettersom vi skulle bo i Los Angeles i California, så fristet det ikke så veldig med bryllupsreise til et sted med sjø og strand. Hvem er det som har bestemt at man må dra til slike varme strender på bryllupsreise uansett? Vi er begge mye mere glad i skog og fjell, og hadde heller lyst å dra på en hytte i fjellet et sted og gå tur i vakker natur.

Vi snakket først om det var noe vits med bryllupsreise i det hele tatt, ettersom vi planla bryllup på veldig kort tid og dermed hadde begrenset med økonomi, vi fikk jo ikke akkurat tid til å spare noe 😅 Men slik vi ser det, så handler ikke bryllupsreisen nødvendigvis om en luksusferie, men om å roe ned, slappe av og senke skuldrene etter en hektisk og intens fase med bryllupsplanlegging og store forventninger; et pusterom til å bearbeide alle følelsene og inntrykkene etter den største dagen i vårt liv. Tanken på å dra til en flyplass, vente i kø i sikkerhetskontroll, og sitte flere timer i et trangt flysete når man allerede er utslitt fristet overhodet ikke. Vi så derfor etter et sted som var nærme nok til å kjøre, valget ble dermed veldig enkelt.

Zion National Park i Utah.

Dustin hadde vært der før, og snakket om stedet mange ganger. I følge ham er det det vakreste stedet på jord, og da jeg kom dit selv, så jeg at det faktisk var en underdrivelse. FOR et sted!!!!

Dag 1: Vi startet bryllupsreisen med en sen frokost på Santa Ynez Inn dagen etter bryllupet. Det er seriøst det vakreste hotellet jeg noen gang har vært på! Vi bodde på selveste brudesuiten deres, og jeg tok ingen bilder fordi jeg tenkte at de hadde bilder på siden deres som var bedre enn noen jeg ville tatt uansett. Men dessverre finner jeg ingen bilder av akkurat det rommet på siden deres. Det er det nydeligste rommet, med et stort boble-badekar helt i hjørnet av rommet, omringet av vinduer, og hele badet var i gull med en enorm dusj. Skikkelig voldsom luksus!! Og absolutt en bryllupsnatt verdig ❤️
Frokosten var også aldeles fantastisk, de hadde glutenfrie pannekaker (hurra!), mimosa og ellers alt man kan ønske seg av egg og bacon, bær med krem, forskjellige typer brød osv. De hadde både á la carte og buffet.

Kjøreturen opp til Zion tok hele dagen, vi forlot hotellet rundt 12, og var fremme i Zion i 22-tiden. Man kan nok helt sikkert kjøre strekningen på 7-8 timer, men vi hadde flere stopp underveis. Det var veldig deilig å bare kjøre og kjøre, stirre ut på vakkert landskap, høre på musikk, og bearbeide inntrykkene fra dagen i forveien. Det å kjøre i stedet for å ta fly var virkelig et utrolig bra valg. I bilen koste vi oss også med å åpne alle kortene vi fikk til bryllupsdagene og lese hilsenene. Det var en så utrolig fin kjøretur, og vi bare koste oss.

Dag 2: Første morgenen i Zion fikk jeg helt sjokk. Det var jo mørkt da vi kom dit, så jeg fikk ikke sett fjellene før morgenen etter. Hallo, FOR et sted!!! Vi bodde på Springhill Suites by Marriott, et hotell som egentlig er utrolig fint, men som var en liten nedtur etter å ha bodd på et så vanvittig sted som Santa Ynez Inn.

Vi fant en kafé i den lille byen som hadde glutenfrie pannekaker, “frokostburger” med egg og bacon, og helt fantastiske cream soda’s som man kunne få i alle mulige smaker. Det er brus med krem, helt magiske greier. Vi måtte prøve flere forskjellige smaker, favorittene var fersken og hvit sjokolade. Det er seriøst såååå godt, utrolig synd man nesten ikke får tak i det noen andre steder. MeMe’s café heter stedet, og vi spiste frokost der flere ganger. Det var inkludert frokost på hotellet vårt, men… det kunne bare ikke måle seg med MeMe’s café!

Etter frokost første dagen tok vi en kjøretur i nasjonalparken for å se på det majestetiske landskapet. Her kommer et lite bildedryss:

Dag 3: Den store hike-dagen, som kommer i eget innlegg. Vi hadde kjøpt inn en hel haug med snacks til turen:

Dag 4: Etter en lang dag med hiking dagen før, tok vi bare og slappet av denne dagen. Vi gikk litt rundt i Zion og kikket butikkene der, de hadde så mye fint. Spesielt steinbutikken som var helt i enden av den lille byen var utrolig spennende!

Ellers tilbrakte vi mesteparten av dagen på hotellet, vi badet en del i bassenget, og så hele sesong 2 av Stranger Things, før vi gikk ut for å spise på kvelden og oppdaget at det var Halloween som vi ikke er så fan av 😝

Dag 5: Vi dro hjem til Los Angeles, veldig fornøyde med tidenes bryllupsreise. Den var akkurat slik vi ønsket oss, rolig, avslappende, og omgitt av vakker natur ❤️